Grau Multimèdia – UOC Universitat Oberta de Catalunya

Autora de la pràctica:

Mónica Sobrado Rodríguez

Descripció:

L’aplicació MyPlant AR sorgeix de la idea de facilitar l’elecció de les plantes que volem pels nostres espais de manera que ens ajudi a saber quina planta és la més apropiada en cada ocasió. A partir d’aquesta idea, es va centrar en una aplicació dissenyada pels establiments de venda de plantes, per també poder concretar de manera més específica la informació sobre les plantes, com per exemple, el preu.

Per començar a utilitzar l’aplicació, primer de tot necessitem identificar cada planta, i per fer-ho, utilitzem un etiqueta identificativa amb codi QR a cada planta. Amb aquest QR només caldrà que apropem el càmera del nostres dispositiu i automàticament identificarà inequívocament la planta escollida i ens mostrarà la informació bàsica d’aquesta.

Un cop identificada, si enfoquem la càmera cap a la planta, amb els algoritmes de detecció de contorns i creació de continguts en temps real, es podrà visualitzar a la pantalla informació sobre el seu nom, el tipus de planta, si és d’interior o exterior, i fins i tot el seu preu.

La interacció amb l’aplicació és realitza per mitjà d’un menú situat a la part inferior de la pantalla del dispositiu, on es pot escollir visualitzar informació de la planta, veure els canvis de fullatge i flor en les diferents estacions de l’any, informació del manteniment i condicions ambientals necessàries  i, a més, també ens dóna la possibilitat de capturar o compartir qualsevol del contingut que s’estigui visualitzant en aquell moment a la pantalla, inclòs el contingut generat per l’aplicació.

Gràcies a aquesta aplicació podem identificar les plantes i obtenir, en temps real i per mitjà de realitat augmentada, informació sobre la planta i visualitzar aquesta en les diferents estacions de l’any de la manera més fidel possible a la realitat i amb una interacció usuari-dispositiu basada en l’experiència de l’usuari.

Referents:

Per realitzar el disseny de MyPlant AR, vaig treure molta informació de la experiència i coneixements que ens donen les aplicacions ja creades i en funcionament, per veure les possibilitats de la Realitat Mixta i quins nous reptes o sortides ens pot donar.

En el meu cas, per la PAC 1, després de realitzar una recerca d’aplicacions de tot tipus dins del contínuum de la Realitat Mixta formulat per Milgram, vaig decidir realitzar l’estudi de tres aplicacions molt interesants, SketchAR, Mondly: Lean Languages con Oculus, i Wikitude.

SketchAR i Wikitude són aplicacion de realitat augmentada, simples però que aporten grans avantatges als seus usuaris, per aprendre a dibuixar i per veure informació addicional d’objectes, llocs, elements, etc. En canvi, Mondly és una aplicació de realitat virtual per aprendre anglès, d’una manera molt realista i funcional, per mitjà de converses amb personatges virtuals creats per l’aplicació.

Amb aquestes aplicacions el que buscava és que realment siguin útils i pràctiques pel nostre dia a dia, que ens aportés una millora directe, sense tenir en compte l’oci o jocs, on hi ha més varietat i diversitat en el món de la Realitat Mixta.

Per la meva pràctica vaig decantar-me per crear una aplicació de realitat augmentada tenint com a principal referent l’aplicació Wikitude, donat que és més assequible per a qualsevol usuari i no es necessita cap altre objecte o dispositiu, com les Oculus a l’aplicació Mondly, que no sigui un smartphone o tauletes de les quals la gran part de la població n’utilitza diàriament.

Les possibilitats que permet Wikitude per proporcionar informació addicional al seus usuaris només visualitzant l’objecte és el que volia com a base per a la creació de l’aplicació MyPlants AR.

Resultat final: